Розслідування про нищення аеродрому «Одеса-Шкільний»: Дерибан чи диверсія (ВІДЕО)

Триває тяганина між місцевою владою та активістами, військовими за ласий шматок землі аеродрому «Одеса-Шкільний». Думки експертів щодо ситуації різняться: одні вважають, що влада на місцях й олігархи розробили схеми заробітку, інші фахівці переконані, що відбувається диверсійна операція Росії.

Про це йдеться в програмі військових розслідувань «Стежками війни» в ефірі телеканалу ZIK.

Як постраждав аеродром «Шкільний» в Одесі?

У 2017 році невідомі особи знесли паркан довкола частини військового аеродрому «Шкільний», що в Одесі. Захопивши майже 200 квадратних метрів, вони поставили свою загорожу. 

«Ці люди прийшли за підтримки поліції, тому, нібито, мали право зруйнувати паркан», – розповідає начальник прес-центру повітряного командування «Південь» Володимир Крижановський.

Фактично одразу за переміщеним парканом є торгово-розважальний центр «City center», власник – ТОВ «Югтранс-Терминал». Саме йому і приписують незаконні дії.

«Нам пояснили, що паркан треба трохи пересунути, бо будують задню частину «City center»», – пригадує Володимир Крижановський.

Місцеві громадські активісти бачать тут не просто рейдерське захоплення, а цілу схему.

«Де-юре, частину аеродрому вкрали міська рада з «інвестором». Працює там фірма забудовника Галентерника. Вона легалізувалася через владу Труханова», – обурюється Володимир Крижановський.

Міністерство оборони судилося через захоплення ділянки аеродрому. Феміда навіть постановила прибрати паркан. Проте відповідач-забудовник подав апеляцію і суд призначив експертизу.

«В ході експертизи мають визначити, чи територія дійсно належить військовим. Та будь-хто з місцевих підтвердить, що там завжди була військова частина», – наголошує Володимир Крижановський.

Хоч «Шкільний» – ласий шматок землі, тут досі дислокується авіація ЗСУ. 

Дислокуються тут сили і Держприкордонслужби. Приземляються літаки армій НАТО під час міжнародних навчань.

«Тут приземляються навіть з пораненими військовими під час російсько-української війни. Також у межах аеродрому є і невеличкий військово-аеродромний завод», – розповідає громадський активіст Михайло Кузаконь.

«Не секрет, що на «Шкільному» стоїть бойова частина наших винищувачів, які мають захищати від ворожої авіації», – говорить активіст Олег Михайлик.

Чому одеським активістам навіть по хліб доводиться виходити в бронежилеті?

Михайло Кузаконь і Олег Михайлик неодноразово ставали на захист інтересів містян, за що часто піддавалися критиці та навіть нападам з боку невідомих осіб.

«22 вересня мене хотіли вбити. Тоді, через втрату крові, в мене сталася клінічна смерть. Я жив з кулею в легені 2-3 місяці. Потім мене прооперували в Німеччині», – пригадує Олег Михайлик.

Замовника тоді так і не знайшли – затримали лише виконавців. Чоловік переконаний, що це «подяка» за його громадянську позицію. Тепер Олег змушений, навіть по хліб ходити у бронежилеті та з охороною.

«Мій голос хотіли заткнути в такий радикальний спосіб», – вважає Олег Михайлик.

Михайло Кузаконь допомагає Міністерству оборони відстоювати права військових в суді. І не лише щодо питання перенесення паркану.

«Я б розділив цю проблему на дві частини. Є факт фізичного захоплення частини аеродрому. Але також відбулося юридичне захоплення», – вказує Михайло Кузаконь.

У відкритому доступі є документ – дозвіл від департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради. Згідно нього,  ТОВ «Югтранс термінал» може проводити земляні або монтажні роботи, не пов’язані з ремонтом інженерних меж і встановлення тимчасового спорудження на період проведення будівельних робіт. За адресою – проспект Маршала Жукова, 2. Дозвіл діяв до другого серпня 2018-го.

Проте відбулася декомунізація. І проспект Жукова став проспектом Небесної Сотні. Всі дозвільні терміни минули, а паркан й досі міцно стоїть за торговим центром. Проте, тут є ще один цікавий документ – генеральний план Одеси, який міська рада прийняла ще у 2015-му.

«План повністю знищить аеродром», – наголошує Михайло Кузаконь.

За генеральним планом забудови міста, територія військового аеродрому «Шкільний» зазначена як територія багатоквартирної житлової забудови.

«Низка рішень призвела до цього абсурду. В основному діяли депутати з «Довіряй справам» і «БПП»», – каже Михайло Кузаконь.

Військових турбує питання злітної смуги, адже за генпланом, її взагалі не передбачено. До того ж, об’єкт називають секретним. Однак його дуже добре можна роздивитися із сусіднього ТЦ. В СБУ переконують, що це не загрожує національній безпеці.

Чому міська влада так просто віддала землю Міноборони? І кому?

«Будова» — компанія, Галантерник, Ангел, Труханов – все це має зв’язок. Навіть «City center» – їхній бізнес. Влада добре розуміє, що відбувається в Одесі», – зазначає активіст Михайло Кузаконь.

Великобританії.

«Одеська мафія кримінальними зв’язками пов’язана з Росією!», – переконаний активіст Михайло Кузаконь.

Активісти розповідають, що Галантерник у 90-х разом із іншими одеськими авторитетами, серед яких кажуть був і Труханов, займався рейдерством та дерибаном Одеси.

Чому так складно повернути аеродром «Шкільний» військовим?

Відсутність всіх документів на землю військового аеродрому «Шкільний» стала причиною фактичного його знищення.

В архівах було знайдено лише секретну постанову РНК УРСР від 29.11.1945 та рішення звуженого виконкому Одеської міської ради депутатів трудящих від 10 грудня 1948 року «Про відновлення права 5-ї ВА на користування земельними ділянками на площі: Одеса, центральний аеродром – 308,2 га та Одеса – Шкільний аеродром – 326,7 га».

«Одеська влада користується тим, що документи на право власності військової частини і землі були не до кінця оформлені. Своїм рішенням вони передали під забудову велику частину діючого аеродрому», – обурюється активіст Олег Михайлик.

З відкритих джерел стало відомо, що у 2017-му міська влада вже почала роздавати землі «Шкільного»: «В межах території аеродрому державної авіації «Одеса-Шкільний» відведено 6 земельних ділянок загальною площею 94,712 га, з них 5 ділянок площею 93,5 га передано в постійне користування комунальним підприємствам Одеської міської ради, з них 3 – 67 га, – безпосередньо для житлової забудови».

Михайло Кузаконь разом з іншими юристами допомагає військовим в судах. Але тут є один нюанс: Міноборони жодного разу не подало позов до суду. Втім, громадські активісти не здаються. За останні роки вони зверталися до усіх можливих установ. В тому числі й до РНБО.

«Я вважаю, що запитання треба ставити Матіосу. Адже ситуація – це ганьба для військового прокурора», – коментує нардеп Борислав Береза. Читайте більше тут: https://zik.ua/news/2019/06/07/nyshchennya_aerodromu_odesashkilnyy_deryban_chy_dyversiya__rozsliduvannya_1589161

comments powered by HyperComments




Розслідування про нищення аеродрому «Одеса-Шкільний»: Дерибан чи диверсія — Antikor
2019-06-12 14:10:05
[…] Источник […]
Розслідування про нищення аеродрому «Одеса-Шкільний»: Дерибан чи диверсія — Новости Донецка
2019-06-12 14:12:11
[…] Источник […]
Розслідування про нищення аеродрому «Одеса-Шкільний»: Дерибан чи диверсія — Новини Рівне
2019-06-12 14:16:23
[…] Источник […]
Розслідування про нищення аеродрому «Одеса-Шкільний»: Дерибан чи диверсія - Новости Запорожья
2019-06-12 14:18:44
[…] Источник […]
Розслідування про нищення аеродрому «Одеса-Шкільний»: Дерибан чи диверсія - Новини Чернівців
2019-06-12 14:20:20
[…] Источник […]
Розслідування про нищення аеродрому «Одеса-Шкільний»: Дерибан чи диверсія - Новости Житомира
2019-06-12 14:24:13
[…] Источник […]
Розслідування про нищення аеродрому «Одеса-Шкільний»: Дерибан чи диверсія — Новини Києва
2019-06-12 14:24:29
[…] Источник […]
Розслідування про нищення аеродрому «Одеса-Шкільний»: Дерибан чи диверсія — Новини Полтави
2019-06-12 14:25:14
[…] Источник […]
Розслідування про нищення аеродрому «Одеса-Шкільний»: Дерибан чи диверсія — Новини Вінниці
2019-06-12 14:27:44
[…] Источник […]
Розслідування про нищення аеродрому «Одеса-Шкільний»: Дерибан чи диверсія - Новости Одессы
2019-06-12 14:28:14
[…] Источник […]
Розслідування про нищення аеродрому «Одеса-Шкільний»: Дерибан чи диверсія — Новини Тернополя
2019-06-12 14:32:42
[…] Источник […]